درمان شکستگی استخوان

شکستگی استخوان

برای درمان شکستگی استخوان کدام متخصص ارتوپدی مراجعه کنیم؟یک وضعیت پزشکی است که در استخوان به نحوی  مانند تصادف، افتادن ترک برداشته یا  شکسته می شود.درصد قابل توجهی از شکستگی های استخوانی به دلیل ضربات با شدت زیاد رخ می دهد می دهد .با این وجود ، شکستگی ممکن است نتیجه برخی از شرایط پزشکی باشد که استخوانها را تضعیف می کند ، به عنوان مثال پوکی استخوان ، برخی سرطان ها یا نرمی استخوان .شکستگی ناشی از یک وضعیت پزشکی به عنوان یک شکستگی پاتولوژیک شناخته می شود.

شکستگی استخوان چیست؟

چندین روش مختلف وجود دارد که استخوان می تواند شکستگی داشته باشد به عنوان مثال ، شکستگی که به بافت اطراف آن آسیب نمی رساند یا باعث پارگی در پوست نمی شود ، به عنوان یک شکستگی بسته شناخته می شود.از طرف دیگر ، شکستگی  که به پوست اطراف آسیب می رساند و به پوست نفوذ می کند ، به عنوان یک شکستگی ترکیبی یا  باز شناخته می شود. شکستگی های ترکیبی عموماً جدی تر از شکستگی های ساده هستند ، زیرا طبق تعریف ، آنها مستعد عفونت می شوند.شکستگی های ناشی از بیماری به شکستگی های پاتولوژیک گفته می شود.شکستگی ترکیبی از جمله مواردی است که باعث آسیب به پوست پوشاننده استخوان نیز می شود.انواع مختلفی از شکستگی ها وجود دارد ، از جمله شکستگی های فرسایشی ، کمبود ویتامینی و  مو برداشتن یا ضربه شدید.بهبودی استخوان یک فرایند طبیعی است ، و معالجه به دنبال ایجاد کردن یک شرایط بهینه برای درمان  می باشد.

ترک برداشتن استخوان چیست؟

ترک (نه شکستگی) در استخوان همچنین به عنوان یک شکستگی شناخته می شود.  که استخوان به طور کامل نمی شکند ولی بافت استخوان ترک بر میدارند شکستگی ها می توانند در هر استخوانی در بدن ایجاد شوند.چندین روش مختلف وجود دارد که استخوان می تواند بشکند به عنوان مثال ، شکستگی  که به بافت اطراف آن آسیب نمی رساند یا باعث پارگی در پوست نمی شود ، به عنوان یک شکستگی بسته شناخته می شود.از طرف دیگر ، شکستگی  که به پوست اطراف آسیب می رساند و به پوست نفوذ می کند ، به عنوان یک   شکستگی باز یا ترکیبی شناخته می شود. شکستگی های ترکیبی عموماً جدی تر از شکستگی های ساده هستند ، زیرا طبق تعریف ، آنها مستعد عفونت می شوند.اکثر استخوان های انسان به طور شگفت آور قوی هستند و به طور کلی می توانند در برابر ضربه ها یا نیروهایی نسبتاً قوی مقاومت کنند. با این حال ، اگر آن نیرو خیلی قدرتمند باشد ، یا در استخوان مشکلی رخ دهد ، می تواند شکستگی ایجاد کند.هر چه پیرتر می شویم ، استخوان های ما نیز مقاومت بیشتری می کنند. از آنجا که استخوان های کودکان انعطاف پذیر تر هستند ، وقتی دچار شکستگی می شوند ، متفاوت هستند. کودکان همچنین در انتهای استخوان خود دارای صفحات رشد هستند – مناطقی که استخوان در حال رشد است – که ممکن است بعضی اوقات آسیب ببیند.. 

علائم و نشانه های شکستگی استخوان

علائم و نشانه هایی که ظاهر می شوند، به نوع شکستگی بستگی دارند. به عنوان مثال، ممکن است بعد از شکستگی، مشکلی را در بازو، پاها و یا انگشت های خود احساس کنید. از دیگر علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سخت شدن استفاده از دست ها و پاها
  • مشاهده توده قابل توجه و غیر عادی
  •  درد شدید
  •  ورم

شکستگی استخوان چگونه تشخیص داده می شود؟

جهت تشخیص شکستگی استخوان، متخصص ارتوپدی به بررسی آسیب خواهد پرداخت. ممکن است نیاز به انجام یک یا چند تست تصویربرداری زیر باشد:

  •  اشعه ایکس. این تست، تصاویر دو بعدی را از شکستگی در اختیار قرار می دهد.
  •  سی تی اسکن که با استفاده از کامپیوتر و اشعه ایکس انجام می شود، جزئیاتی از برش مقطعی استخوان را در اختیار پزشک قرار خواهد داد.
  •  MRI. این تست، تصاویر دقیقی را با استفاده از امواج مغناطیسی در اختیار پزشک قرار می دهد و در موارد نادری نیاز است‌.

پیشگیری از بروز شکستگی استخوان

بله شما می توانید مراقب زمین خوردن باشید، بدن خود را آماده نگه دارید و ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.

چه درمانی برای شکستگی استخوان وجود دارد؟

جهت درمان شکستگی استخوان از گچ و یا اسپلینت استفاده می شود. گچ گرفتن محافظت بسیار خوبی را از استخوان به همراه دارد، در حالی که اسپلینت، تنها از یک سمت محافظت می کند. اما هر دو کمک می کنند تا استخوان بی هیچ حرکتی ثابت نگه داشته شود و روند ترمیم و بهبودی طی گردد.

استخوان های کوچک مانند انگشت ها گچ گرفته نمی شوند و ممکن است استفاده از اسپلینت تجویز شود.

برخی شکستگی ها به جراحی نیاز پیدا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط